SHOWREEL

 Bekijk hieronder de Showreel van Tricksound.

 


TOMTOM

 

TomTom is hét navigatiesysteem-merk. Het merk zocht in december een leuke online campagne om de verkoop van hun producten een boost te geven tijdens de feestdagen. Het Amsterdamse reclamebureau Black Magic Marker ging met de opdracht aan de slag. Het verzon een filmpje dat gebruikers na het uploaden van foto's en wat persoonlijke gegevens naar een geliefde kunnen sturen. Het filmpje draait om de 'grote vraag' aan je geliefde. De suggestie wordt daarbij gewekt dat de vraag is of zij of hij met je wil trouwen, maar het blijkt de vraag te zijn of je een TomTom krijgt voor de kerst. Tricksound heeft in samenspraak met de video-editor de muziek gemaakt in een romantische kerstsfeer en met een opbouw naar het ultieme moment waarop de vraag gesteld wordt. Zie hieronder het resultaat.  

 


HET MOTIEF - DOOR DE KIEREN

 

Het Motief is een Bossche band rondom liedjesschrijver Jesse van den Elsen. De laatste single "Door de kieren" is volledig opgenomen, gemixt en gemasterd in de Tricksound-studio in Tilburg. Ook te beluisteren op de verschillende streamingdiensten, zoals Spotify en Apple Music.

 


LOGISTICS COMMUNITY BRABANT

 

Logistics Community Brabant (LCB) uit Breda zocht een soundlogo voor gebruik op social media. Zij werken, zoals je waarschijnlijk al vermoedde, in de logistiek. LCB werkt veel met social media en plaatst vrijwel alle filmpjes op Youtube. Deze fimpjes starten en eindigen nu met een door Tricksound gecomponeerd soundlogo op het geanimeerde visuele logo van het bedrijf. Na een voorgesprek is Tricksound aan de slag gegaan en heeft vijf ideeën gepresenteerd waarna LCB er één heeft gekozen. Na nog een kleine aanpassing is het volledige pakket verstuurd in alle high-quality formaten. Zie hieronder een voorbeeld van de toepassing van het door Tricksound gecomponeerde soundlogo.

 

 

 


BRUSSELSE NIEUWE

 

Op de website Brusselse Nieuwe vind je het laatste Nederlandse nieuws uit Brussel met betrekking tot de Europese politiek. Ter promotie van de site maakte Tricksound een podcast. Hiervooris een aantal ideeën gepresenteerd als soundlogo/corporate theme. In goed overleg is er één uitgekozen. Dit idee heeft Tricksound verder uitgewerkt. Onder redactie van Brusselse Nieuwe heeft Tricksound de podcast van muziek en geluid voorzien, ge-edit, gemixt en gemasterd en op Spotify geplaatst. Hieronder vind je de link naar de podcast.

 

 

 


BUMBAL

 

De logistieke app van Bumbal is erg populair bij het MKB in de logistieke sector.  Je plant er heel gemakkelijk je ritten en afspraken mee. Bumbal had behoefte aan een auditieve identiteit. Voor promotie op social media en voor uitleg over de app via tutorials. Tricksound heeft na een uitgebreid vooroverleg een aantal ideeën gepresenteerd waar Bumbal er één van heeft gekozen. Het krachtige "Bam-bam-bumbal" vonden zij erg goed bij de uitstraling van het bedrijf passen. Na een paar cosmetische wijzigingen hebben zij het definitieve pakket ontvangen, met een  paar korte en langere varianten. Hieronder het eindresultaat in audio en het soundlogo verwerkt in één van de Bumbal-filmpjes. (aan het eind). 

 

 

 


BRABANT 900

 

De leader van het cultuurhistorische programma “Brabant 900” van Omroep Brabant TV, gecomponeerd door Tricksound. Van de openingsleader maakte Tricksound 4 afgeleiden als achtergrondmuziek tijdens het programma.